سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اصول خرید مبل راحتی برای اتاق نشیمن

بر اساس یکی از آخرین تحقیقات انجام شده در بازار ایران، بیش از 90 درصد فروشگاه های عرضه کننده مبل محصولات مبل راحتی  را به مشتریان عرضه می کنند و این موضوع ناشی از این است که بیشتر خانواده های ایرانی در فضای نشیمن منزل از مبل های راحتی استفاده می کنند. اینکه در فرایند خرید مبل های راحتی باید به چه نکاتی دقت داشت، بهانه ای شد تا بر اساس موارد زیر در این مطلب به برخی از بایدها و نبایدهای مورد نیاز در خرید مبل های راحتی بپردازیم.

 

  • راحتی مبلمان
  • اندازه مبلمان
  • روکش و رنگ مبلمان

 

راحتی مبلمان

آخرین تحقیقات بر روی سبک زندگی خانواده های ایرانی نشان می دهد که بیش از 50 درصد افراد جامعه شهری در خرید مبل به دنبال راحتی آن هستند و زیبایی مبل و سایر موارد در اولویت های بعدی خانواده های ایرانی در هنگام خرید مبل است. به همین دلیل در هنگام خرید مبل باید راحتی آن بیش از سایر موارد با دقت لازم بررسی شود. برای بررسی راحتی مبل اولین گام، بررسی نرم و سفت بودن کف مبلمان است و این موضوع می تواند با نشست افراد بر روی آن بررسی شود.

در هنگام بررسی نرم یا سفت بودن کف مبل، وزن فردی که این بررسی را انجام می دهد حائز اهمیت است. ذکر این نکته بسیار حائز اهمیت است که مبل های راحتی اگر خیلی کف نرمی داشته باشند، برای استراحت طولانی مدت مناسب نیستند. از آن طرف کف مبل اگر خیلی سفت باشد نیز باعث خستگی افراد می شود. با توجه به این موضوع باید نرمی و سفتی کف مبل را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید.

 

اندازه مبلمان راحتی

اندازه مبلمان از دو منظر در هنگام خرید باید مورد بررسی قرار گیرد. اولین جنبه با توجه به فضای اتاق نشیمن است که با توجه به متراژی که فضای اتاق نشیمن شما دارد، باید اندازه مبلمان خود را انتخاب کنید. به عنوان نمونه در برخی از خانه ها امکان خرید مبلمان 7 نفر وجود دارد و در برخی دیگر از اتاق های نشیمن، امکان خرید مبلمان راحتی بیشتر از سه نفره وجود دارد. نکته کلیدی در این موضوع وجود دارد که باید به آن دقت کرد و آن هم این موضوع است که نباید فضای نشیمن را با خرید مبلمان راحتی تعداد بالا شلوغ و پر کرد. این موضوع امکان ایجاد فضای آرام‌بخش را از افراد سلب می کند.

از دیگر جنبه های حائز اهمیت در اندازه مبلمان، ابعاد آن است که باید در تلاش بود تا ابعادی مناسبی بر اساس ویژگی های ظاهری افراد خانواده انتخاب کرد. به عنوان نمونه اگر متوسط قد افراد خانواده بلند است، باید این موضوع در هنگام خرید مبل های راحتی مد نظر قرار گیرد. در این میان وزن مبلمان راحتی نیز باید مناسب باشد. چون مبلمان راحتی در فضای نشیمن، نیاز به جابه جایی و نظافت بیشتری دارند و جابه جایی آن بیشتر از مبلمان سایر فضای های داخل خانه انجام می شود. با توجه به این موضوع در خرید مبل مناسب، باید در تلاش باشید تا مبلمانی با وزن پایین را خریداری کنید.

 

 

 روکش و رنگ مبلمان راحتی

روکش استفاده شده مبلمان راحتی معمولاً به دلیل استفاده طولی مدت از آن باید مرغوبیت مناسبی داشته باشد و به همین دلیل باید جنس پارچه مبل به دقت مورد بررسی قرار گیرد. در صورتی که در هنگام خرید روکش مبلمان مورد نظر از جنس مناسبی برخوردار بود، باید رنگ آن را متناسب با دکوراسیون داخلی فضای نشیمن خود انتخاب کنید.

در این مطلب به اصول انتخاب رنگ در مبلمان پرداخته ایم.

در پایان ذکر این نکته بسیار حائز اهمیت است که بر اساس تحقیقاتی که بر روی سبک زندگی خانواده های ایرانی انجام شده است، بیشتر خانواده های ایرانی بین 2 الی 5 سال معمولاً مبلمان خود را تعویض می کنند. به همین دلیل ماندگاری و کیفیت مبلمان از اهمیت بالایی برخوردار است و در صورت امکان اگر بتوانید مبلمان راحتی را خریداری کنید که دارای ضمانت باشد، اطمینان بیشتری از کیفیت مبلی که خرید کرده اید، به دست می آورید. این موضوع می تواند با درخواست ضمانتنامه کالا انجام شود تا با خیالی آسوده هزینه لازم جهت خرید مبلمان راحتی را پرداخت کنید.

 

https://www.instagram.com/kalado.shop

http://kalado.ir

 

 

 

kalado.shop@

kalado_shop#

#درحدنو #کارکرده #امانتفروشیکالادو

#کالادو

#کالایدستدو

#کالایدستدوم

#درحدنو

#درحدنو

#امانتفروشیکالادو#مبلمانمدرن #مبلمانمنزل #مبلراحتی #مبلمانایتالیایی #مبلمانایتالیایی #مبل #مبلمانخاص #مبلاسپرت #مبلترک #مبلال #مبلچستر #مبلمانفضایباز #میزصندلیناهارخوری